En. Nuffnang..

Monday 29 July 2013

Siap gakx Kau..


Assalammualaikum..

post yang sebelum nie aku ada cerita pasal sakitnya hati aku sebab kena tipu dengan kedai kristal 2 kan.? belum baca lagi.? ok, klik sini Menyirap Darah Aku.!! .. dah baca dah.? ok memang masa tu aku hangin tahap gaban gila dengan staff kedai ue.. ada ke patut tipu customer dengan cara macam tu.. agak loe kan..

katanya kena tunggu dalam 2 minggu, nanti dah siap dia call.. ok, aku tunggu.. tiba tepat2 2 minggu aku tengok tak ada juga call dari diorang.. so aku pun pergi loe kedai diorang tanya pasal cincin aku.. ada kew patut dia cakap lagi 2 minggu.. perghh... pedih pula hati ni mendengarnya.. tapi disebabkan tahap kesabaran yang tinggi dalam diri aku, aceh puji diri sendiri nampak.. wahahaha.... aku tunggu loe sampai diorang call aku..

seminggu lebih lepas tu amoi tu call aku, " cik fathin, u punya cincin  sudah siap nanti u boleh datang amik lorh " aku tunggu Aidil datang kedai aku then pergi amik cincin tu.. sampai jewp dekat kedai kristal ue amoi tu tengah makan.. asik melantak jewp kau kan.. ehehe.. dah memang masa tu time lunch, aku yang datang salah time tapi aku peduli hape.. hikhikhik...


haaa... yang nie baru betul-2 silver.. then amoi tu cakap " i punya bos mintak maaf dan dia salut u punya cincin dengan white gold sedikit " makaih.. baiknya kau.. dari silver ke white gold.? kenapa tak emas kuning terus.?? hehe.. inilah manusia tak reti bersyukur.. hukhuk.. tapi aku tak terus bawak balik cincin tu, aku pergi kedai silver yang aku nak cuci hari tu then tanya betul tak nie silver.. kawan aku tu cakap nie bukan silver maybe dia dah salut dengan white gold.. ok.! baru puas hati.. hehe..

Nie yang tipu :


besi dia nampak macam silver tapi lama-2 warna dia bertukar kekuningan karat,
then dia punya kristal yang tengah2 tu ori, yang batu2 kecik tu pula kristal tiruan..

Nie yang ori :


yang nie baru betul2 kristal and silver white gold..
ada ke macam tu.? abis cincin nie memang silver pastu dia salut white gold pula..
so silver white gold loe kan.? hehe..
apa2 jewp lorh, janji bab nie dah settle..
Alhamdulillah.. :)

Thankz 4 Reading..
Bye-2..

4 comments:

  1. cantik design cincin ni dik.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankz kak.. en.bf yang pilih design tu.. :)

      Delete
  2. Susah betul nak jumpa penjual yang jujur dan amanah zaman sekarang ni. Haih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe diorang dah selalu buat kowt.. biasalah orang bisnes, mesti ada yang menyimpang.. huhu..

      Delete