En. Nuffnang..

Tuesday 18 June 2013

Bercuti Di Sarawak.. ( Part 2 )


Assalammualaikum..

korang yang masuk sini dah baca part 1 belum.? kalau belum meh klik -- Bercuti Di Sarawak.. ( Part 1 ) -- dah baca dah.? ok, let's continue my story..


selama 3 hari dekat rumah panjang aku rasa best giler, sebab orang-2 dekat sana memang peramah habislah.. then selama 3 hari tu juga tak putus-2 jiran and sedara-mara datang walaupun hari-2 muka yang sama.. Aidil cakap macam tulah cara orang rumah panjang.. senang cakap diorang nie menghargai tetamu lorh..


walaupun bahasa mereka sangat berbeza dengan bahasa johor tapi kiteorang tak susah sebab tukang translate ada.. hehe.. Tq b sebab sudi jadi tukang translate tak berbayar kami.. ahakx..



ok.. waktu malam pula orang-2 dekat rumah panjang nie ada kelas.. pendek cakap sekolah orang tua lorh.. masing-2 semua bersemangat untuk belajar, sebelum pukul 7 semua dah ready.. yang hidupkan lampu lain, yang bentang tikar lain.. aku suka semangat yang ada pada diorang.. thankz pada kerajaan sebab wujudkan kelas macam nie untuk mereka.. that why aku sokong kerajaan habis-habisan.. cewaaah..


petang-2 Aidil bawak aku jalan-2 dekat sekitar rumah panjang.. udara segar jewp.. kalaulah air sungai tu jernih dah lama aku terjun.. sungai tu bukan kotor tapi air dia warna hitam sebab dari tanah gambut.. patut lorh dulu Aidil tak bagi aku mandi sungai.. hihi.. tapi dapat juga mandi dekat sungai ue sekali.. pastu tak boleh mandi dah sebab kulit aku gatal-2.. haish.. susahkan kalau ada kulit sensitif nie.. semua tak boleh..


haaa... comel tak boy nie.? ini anak angkat Aidil dekat kg.. Amanuel kalau tak silap aku nama dia.. kalau korang dengar dia cakap confirm korang geram.. memang clear habis dia cakap.. tak pelat langsung.. padahal umur baru nak masuk 2 tahun.. Aidil cakap dia nie bestfriend mummy dekat kg.. hehe.. maklumlah mummy kan sorang-2 dekat kg.. xpe mmy, nanti kiteorang bagi mummy cucu ye.. haha.. entah bila lah gaknya..

BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment