En. Nuffnang..

Friday 21 June 2013

Jerebu Ooii..


Assalammualaikum..

haish.. wah awal-2 dah mengeluh nie.. mestilah mengeluh.. seperti yang semua tahu sekarang nie Malaysia, Singapura dan Indonesia mengalami masalah jerebu yang semakin teruk.. semuanya berpunca dari negara Indonesia yang membuat pembakaran besar-besaran.. katanya semua tu berpunca dari musim kemarau dan menyebabkan hutan-2 tu terbakar dengan sendirinya.. iye ker.? aku tak tahulah..

--> LegoLand Johor Bahru <--

--> kawasan Muar <--


apa yang aku dengar-2, dengar-2 jewp loe sebab aku nie tak ada masa nak amik tahu hal negara sebab kerja aku nie pun dah macam mengalahkan perdana menteri.. nak tengok TV pown tak sempat.. padahal baru kerja dekat supermarket.. hihihi.. haaa.. lari topik pula kita nie, apa yang aku dengar titik-2 panas semakin banyak ini bermakna jerebu semakin menebal.. betul loe ue sebab pagi tadi masa nak pergi kerja pun aku rasa kabur gila permandangan..



dan yang pastinya face mask atau topeng mulut ea ke topeng muka nie mencatat jualan tertinggi sepanjang musim jerebu nie.. wahh... confirm sekarang nie kilang yang buat benda alah nie sedang giat menghasilkan mask-2nya.. jangan lepas nie keluar produk mask dengan macam-2 pattern sudah.. manalah kita tahukan.. otak orang business nie lain sikit.. haha.. mask yang berpattern sekarang nie memang ada tapi untuk orang bawak motor.. yang untuk kesihatan nie tak tahulah kitakan..

haaa.. yang nie baru untuk rider..
sumpah beb aku benci lelaki pakai macam nie.. ingat smart sangat ke.?


rasanya semua sekolah-2 di Johor dah ditutup kowt.. pergh.. untung juga jadi budak sekolah nie erk.. dulu time aku sekolah tak nak pula jerebu nie datang.. ada pun tak tebal macam sekarang lorh.. tak apa ye adik-2, korang yang tak sekolah tu jangan suka sangat, jangan ingat tak sekolah nak ngada-2 nak merayap sana sini.. yang nak exam tu ingat sikit k.. jaga kesihatan, nanti tak pasal-2 tak dapat amik exam.. hah ko kan kak teyn dah membebel.. hikhik.. kalau Aidil, aku baru nak intro membebel dia dah start buat don't know dah.. hahaha.. sabar jewp kita nie.. apa-2 pun korang jaga kesihatan ok, yang tak tahan tu carilah mask, aku nie antibody kuat sebab tu tak terjejas langsung.. cehh-2.. cakap besar gua nie kan.. :)

Bye-2..
Thankz 4 Reading..

No comments:

Post a Comment