En. Nuffnang..

Saturday 7 September 2013

Diam Tak Bermakna Hilang..


Assalammualaikum..

nie apa kes 2 minggu lebih mendiamkan diri.?? huhuhu.. bukan sengaja ok, now aku dah berhenti kerja dekat waffle 2 that why aku tak dapat nak update blog.. huh.. tapi pelikkan.? tak kerja tak boleh update blog tapi time kerja boleh pula update.. haha.. nie 1 rahsia yang sekarang nie bukan rahsia lagi.. time aku kerja aku cilok wifi mc'd sebab tu dapat online.. nie tak kerja susah sikit sebab dekat rumah tak ada or senang cakap dah di tamatkan kemudahan internetnya.. hahaa.. sebab kiteorang nie kalau ada internet dekat rumah confirm lauk tak luak and bilik air tu pun tak basah... sebab apa.? masing-2 lebih rela melepak depan lappy berjam2 sampai lupa tuntutan diri.. waaa gitu kau.. ahakx..

ok lah, dah 2 minggu lebih tak kerja nie boleh kata bosan jugalah kan.. tapi tak bosan sangat sebab ada tugasan yang memang buat aku teruja.. hehe.. aku dah mula pandai masak beberapa lauk yang aku suka.. Alhamdulillah, semua yang aku masak mendapat pujian dari orang rumah nie dan en.bf pun puji juga.. haaa.. ada ciri2 isteri mithali tak.? ehehe.. tapi disebabkan aku semakin pandai masaklah badan ini semakin berisi.. oh my god.! mengapa ini terjadi.?! huh..

ada juga aku pergi interview dekat 2 tempat nie.. 1 dekat D'Apothic Pharmacy and lagi 1 dekat THY Hotel.. tapi korang tahu jewp loe kalau interview nie cofirm diorang akan cakap tunggu sampai diorang call.. aku paling tak suka dengar ayat nie sebab semua tu akan amik masa yang lama.. ok tak apa, selagi aku boleh tunggu aku tunggu.. tapi sekarang penantian tu dah berakhir.. hari selasa nie aku start kerja dekat CoolBlog Tesco Extra, Plentong.. aik, macam tak ada sebut jewp kan dekat atas tu.? memang r, yang CoolBlog nie manager dia memang kenal aku since aku kerja dekat waffle tu.. dulu dia pernah tanya aku nak kerja dengan dia tak tapi time 2 aku tak fikir lagi nak berhenti.. tiba2 hari tu masa pergi beli coolblog ada akak tu cakap diorang memang cari aku sebab diorang nak pakai orang.. hehe.. Alhamdulillah, mungkin rezeki aku dekat situ..

bila aku dah dapat kerja CoolBlog nie ibu aku cakap " ngah, awak nak kerja Baskin Robbins.? tadi cik hajar mesej ibu, suruh tanya dekat awak " hey... apa semua ini.? kenapa kerja2 yang aku tak mintak datang macam durian runtuh.. kalau ikutkan aku lagi suka kerja dekat Baskin Robbins sebab aiskrim dia urmm telan air liur mak nok.. tapi bila ditanya gaji dan manfaat2 yang lain CoolBlog lebih bagus so keputusan muktamad i choose CoolBlog.. hikhik..

Rasanya dah panjang melebar aku story nie, maklumlah 2 minggu punya story.. nie belum lagi aku masukkan entry open house aku hari tu.. nak tahu ceritanya.? tunggu..

Thankz 4 Reading..
Bye-2..

No comments:

Post a Comment