En. Nuffnang..

Tuesday 7 May 2013

Tanggungjawab & Kepercayaan..


Assalammualaikum..

lamanya tak update blog.. bukan apa sekarang masa aku makin sempit eyh ada ke ayat macam tu.? maklum sahaja baru di naikkan pangkat, huh... supervisor jewp kowt tapi berbual macam jadi CEO pulak erk.. now aku kena handle kedai nie sendiri.. alhamdulillah, so far so good.. tapi aku geram ni boleh pulak staff aku tak datang dah 2 hari.. apakah aku terlalu garang..? Ooo My God.. tapi jaga sorang pun bagus jugak sebenarnya, tak pening kepala.. ada staff pun macam dia boss aku pulakx.. Errrr.. Boss aku pulak sedang bergembira di Taiwan, hukhuk.. Miss Bee Oon balik lah cepat.. dah tak larat badan nie, 2 minggu non-stop work..
 
banyak yang aku belajar sejak ketiadaan boss aku nie.. aku belajar untuk jadi lebih bertanggungjawab.. apa yang berlaku aku kena settlekan dengan idea aku sendiri.. kerenah customer yang pelbagai aku harus harungi dengan sesabar yang mungkin.. tak sabar aku hentam balik.. haha.. jahatkan aku.? aku tak suka berpegang pada satu ayat nie "CUSOMER ALWAYS RIGHT" Eeeuu.. tokyang dye customer selalu betul.. then aku paling paLING PALING BENCI bila ada yang tanya " dik, makanan dekat sini HALAL ke.? " untuk soalan ni aku memang akan terus sembur customer ue " akak/abang ingat saya ni teruk sangat ke sampai nak kerja dekat tempat yang jual makanan HARAM?! saya ni bertudung, dari situ tak nampak lagi ke.? " bila aku dah jawab macam ue mana yang bengang memang terus bla, ada yang rasa serba salah dia order gakx lah 2 3 barang..

begitulah pengalaman baru aku sebagai seorang pembantu jualan.. hehe.. dalam kedai kecik nie pown ada pangkat gakx erk.. haha..

semalam hby kita belikan kita Crystal Ring..
tapi size kita tak ada so kena tempah dulu..
nanti dah siap dia akan call.. tak sabar ok.. hehe..
 nanti dah sampai cincin ue aku share picny ok..
BYE-2..

No comments:

Post a Comment